woensdag 28 mei 2014

Van alles wat

Zo zijn er van die dagen dat het niet meezit met fotograferen. Of het weer werkt niet mee of dat ene vogeltje is net even sneller dan het scherpstellen van de lens.
Dus bij deze een aantal waarnemingen van verschillende dagen.


In Boyen niet ver van hier woont dit Steenuiltje. Bij toeval piepte hij even door de bladeren
Een tweede uiltje heb ik niet kunnen ontdekken.
 


Altijd net met het snaveltje achter een takje


De velden beginnen steeds meer kleur te vertonen. Klaprozen en Korenbloemen zijn prachtig om te zien.


 
Een paar weken geleden was ik in de buurt van Landschap de Liereman en trof daar deze vogel met nestmateriaal.


Op een regenachtige dus rustige dag kon ik deze twee Patrijzen waarnemen. Ze zijn er nog wel maar schaars.
 


Alweer een mooie kever is dit de mannelijke variant van de Blauwe Oliekever?
NB Ik denk dat het de Reuzengoudhaan is.

1 opmerking:

  1. Hoi Roos,
    Mijn jacht op een mogelijke otter heeft niets opgeleverd.

    Vanaf 14 mei heeft mijn cameraval op onafgebroken in De Doort gehangen, op vijf verschillende plekken bij de kleiputten. Alle hoeken geprobeerd. Telkens twee, drie of vier dagen/nachten en elke keer voorzien van verse lokstof (sardientjes).

    Maar helaas, we kunnen het bewijs niet leveren. Er kwamen wel ratten, muizen, marters, gaaien en reigers op af, dus de lokstof werkte goed. Als de otter er nog zou verblijven had hij het zeker geroken.

    Ik ga nu weer op zoek naar een mooi beverplekje voor de cameraval.

    Groet van Willy

    BeantwoordenVerwijderen