dinsdag 10 september 2013

De Luysen, IJsvogel, Visarend en nog meer.

Gisteren viel het weer alleszins mee dus weer richting De Luysen. Wie weet wat ik weer tegenkom in deze trektijd.
In de kijkhut de IJsvogel heb ik het rijk alleen en ik ben nog maar net geïnstalleerd of ik hoor al het piepje van de IJsvogel die me deze keer gunstig gezind is en later komt haar partner er ook nog bij. Twee IJsvogeltjes die vlak voor mijn neus zowat alle paaltjes hebben gebruikt om vandaar hun visjes te vangen. Prachtig! Klikerdeklik ging mijn camera in de hoop leuke beelden te hebben vastgelegd.

IJsvogeltjes, vrouwtje en mannetje samen aan het vissen





Op weg naar de kijkhut nog een mooie Paardenbijter kunnen fotograferen die zich nog wat moest opwarmen en daardoor mooi stil bleef zitten voor de lens.


En jawel weer twee waarnemingen gedaan van een Visarend. Een keer vanuit de kijkhut de IJsvogel en later in de middag vanuit de andere kijkhut.

De Reiger was ook weer aanwezig op zijn vaste plek en weer met succes want hij had weer een muis te pakken.



Dat er Visarenden aanwezig zijn in De Luysen is nu algemeen bekend en dat was te merken aan de toeloop van vogellaars. Het werd dan ook behoorlijk druk. Voor mij tijd om te vertrekken. Nog een leuke tip gehad om boomkikkers te kunnen zien niet zover hier vandaan. Dat is weer voor een volgende keer. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten