woensdag 13 februari 2013

Kramsvogels, Winterkoninkje en lentebodes


Vandaag windstil met een vaag zonnetje. De gelegenheid om een paar uur door te brengen in het gebied van de Oude Maas, te Dilsen-Stokkem.
Het was koud maar door het zonnetje best aangenaam.
Bij het uitstappen hoorde ik in de verte het lachen van de Groene Specht. Helaas heb ik hem niet kunnen ontdekken. Wel veel Winterkoninkjes, een stuk of vijf die zich goed verscholen onder de braamstruiken. Ganzen op het water en aan het fourageren. Een koppeltje Futen die liever hun kop tussen de veren staken dan al aan baltsen te denken. Een overvliegende Buizerd. En ineens een hele troep Kramsvogels die samen met Spreeuwen in de hoge bomen neerstreken. Langzaam aan zie je kleine lentebodes zoals Wilgenkatjes. En een mooi vacant nestje.





1 opmerking:

  1. Tot mijn schande had ik al een tijdje hier niet gekeken. Ik ben nu weer helemaal bij en zie dat je heel veel moois hebt geplaatst. Mijn complimenten Roos, de foto's zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen